Menu

Stan prac w marcu 2020

1 marca 2020 - Development
Stan prac w marcu 2020

Hexah jest w fazie aktywnego developmentu i choć jeszcze daleka droga przed nami mamy dość jasny plan wydawniczy, który powinien nas doprowadzić w ciągu kilku miesięcy do wersji, która mogłaby już być wykorzystywana przez was do testów.

Na tę chwilę skupiliśmy się na zbudowaniu frameworka, który korzysta z technologii opisanych w poprzednim poście. Dzięki temu powstało środowisko, w którym development jest łatwy i można powiedzieć przyjemny 🙂 Jednocześnie mamy już kilka ekranów, które obrazują czym ma być Hexah. Na pewno nie będzie to forum jakiegokolwiek typu a dedykowana do rozgrywania sesji fabularnych platforma, która oprócz standardowych mechanizmów obsługujących pisanie sesji, będzie posiadała narzędzia takie jak kostki, generator dungeonów, czy nawet możliwość komunikacji głosowej (w dalszej perspektywie), które pozwolą łatwo i przyjemnie prowadzić fabularną rozgrywkę. Jednocześnie dla administratorów dostarczać będzie zestaw narzędzi, które pozwolą na przejrzyste zarządzanie stworzonym światem gry, między innymi przez łatwą edycję Lore systemu, kreatora postaci, lokacji, państw, wydarzeń fabularnych itd.

Jednak przede wszystkim chcemy zmienić sposób patrzenia pojedynczego gracza na grę fabularną, ponieważ to spojrzenie obecnie jest często zwrócone na fabułę jako całość. Dlatego też admini skupiają się na tym by dotrzeć do wszystkich graczy z fabularnym przekazem co często jest odbierane negatywnie. My chcemy sprawić by w naszym systemie gracz był odbiorcą tylko tych treści, które chce odbierać, by jego prywatna ścieżka fabularna zawierała tylko te informacje, w które jego postać była zaangażowana. Wtedy nie trzeba znać wszystkich faktów o świecie, wystarczy skupić się na rozwoju swojej postaci, która zacznie poznawać lepiej świat wraz ze swoim fabularnym tempem. Chcemy to uzyskać poprzez stworzenie Tablicy Postaci, na której pojawiałyby się informacje powiązane z jej fabularną aktywnością, a mogą to być najróżniejsze rzeczy poczynając od aktywności fabularnej znajomych postaci po wydarzenia lokalne a na wydarzeniach związanych z całym krajem kończąc. Gracz będzie mógł zdecydować czy podany mu fragment zachęca go do wzięcia udziału w wydarzeniu, czy nie. Dzięki temu na jego tablicy pozostanie historia ściśle związana z jego dokonaniami.

W tym miesiącu mamy zamiar skupić się na stworzeniu zaplecza administracyjnego dla administratorów Shardów dlatego zachęcamy do wpadania na nasz discord gdzie będziemy omawiać jego złożoność. Jeśli chcecie przyłożyć do tego rękę to wbijcie tam i bez skrępowania opiszcie co byście chcieli w takim panelu zobaczyć.