Menu

Valderion

26 lutego 2020 - Partnerzy
Valderion

Valderion będziemy jednym z pierwszych Shardów dostępnych na platformie. Oto co o nim piszą jego twórcy:

Gdy zatopisz się w świecie własnej wyobraźni, utoniesz. 

Takim światem jest Valderion, dwukontynentalna przestrzeń zróżnicowana geograficznie i kulturowo pod każdym możliwym względem; sandbox spełniający oczekiwania zarówno tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z grami tekstowymi jak i starych wyjadaczy, którzy niejeden ząb na logice kreacji złamali; świat high fantasy, w którym wszystko jest możliwe. 

Droga ku potędze rozpoczyna się od magii i to właśnie jej szlakiem podąża każdy, kto odważy się odkryć głębię Valderionu. To magia jest składową świata – krąży w przestrzeni, stanowi esencję każdej materii od potężnych gór, przez rzeki, doliny, nadmorskie piaski i wszelkie istoty żywe (lub martwe!). To magia obleczona w materię staje się rzeczą, a poważane źródła nadmieniają, iż dusza ludzka składa się z niej w całości. Z magii Valderionu korzystać może każdy. Ale i każdy winien przy tym strzec się jej oddziaływania na świat, bowiem może ono płatać figle. 

Rzecz zaczyna się od… 

Od chwil, do których sięga wieczna pamięć wierzeń, podań, wizji i zakurzonych manuskryptów. To w nich powtarza się nieustannie jedno znamienne słowo – Agetar. To, co niektórzy zwą kataklizmem, inni szansą, a kolejni jeszcze brzemieniem tego świata i zarazem jego niepowstrzymaną ścieżką ku harmonii, do której dąży pierwsza składowa tego świata. Tam, gdzie tragedie wielkich wojen wyją duszami rozpadającymi się na esencję i jednoczącymi się z pulsującą od magii przestrzenią, dochodzi do jej przeciążenia, gdy kumuluje się na zbyt małym terytorium. Tam, gdzie zbyt długo panuje spokój, a energia pozostaje niespożytkowana. To tam usłyszycie rozpaczliwe wołanie. 

Magia działa powoli, ale wytrwale. Niezdolna jest do natychmiastowego opanowania chaosu, a wówczas, gdy nagłe przeciążenia dotkną ziemi Valderionu, tworzą się anomalie magiczne – wielkie skupiska mocy lub pustki, do których wejście równoznaczne jest z wchłonięciem duszy przez nagromadzoną energię. Takie Agetary pozostają w świecie najczęściej jako miejsca przeklęte – uważaj więc. Naruszenie równowagi życia i śmierci może mieć nieodwracalne konsekwencje. 

Upływający czas porządkują najsilniejsze Agetary, kształtując wielkie przełomy światopoglądowe w Valderionie. Ową podróż rozpoczynamy po piątym z nich, po którym licznik lat zeruje się na nowo, w roku 127. To tutaj decydujesz, jaki kształt przybierze Twoja wyobraźnia. 

Marzysz o przemierzaniu przestworzy? Pragniesz podbijać ziemię lub działać pod nią, eksplorując labirynty tajemnych korytarzy? Ciekawi Cię, co kryje się w morskich głębinach?

Obroń bezbronnych wieśniaków przed hordą krwiożerczych orków, zdobywaj tajemną wiedzę i stań się ważnym doradcą. Prowadź kultystów ku religijnej ekspansji, atakuj sąsiadów i zdobywaj strefy wpływów militarnie bądź finansowo. Jako głowa rodu stan na czele polis, bez którego wojna będzie przegrana. Prowadź dzikie życie wśród chimerycznych współplemieńców, a także doświadcz przygód w dziesiątkach unikalnych lokacji questowych. Stań się piratem i napadaj na setki statków handlowych; broń swego miasta przed hordami ukrytych w podziemiach mrocznych elfów, wspomagaj swoich sojuszników magią lub siłą. Zdobądź cały świat i stań się łaskawym królem w świecie pokoju bądź bezwzględnym oprawcą i tyranem, pogrążając Valderion w wojnach i chaosie. 

A jak możesz zwieńczyć swój sukces? Ujarzmij moc Agetaru.

To wszystko jest dla Ciebie. 

Valderion zamieszkuje sześć ras o możliwie najwyższym stopniu urozmaicenia nie tylko w obszarze kultury, wyglądu oraz zajmowanego terytorium, ale także unikalnych zdolności. Obok klasyków fantastyki – orków, elfów oraz krasnoludów – znajdą swoje miejsce ludzie oraz dwie nowe, wyjątkowe rasy – vogi, czyli zmiennokształtni oraz defryty, czyli dzieci natury. Ci ostatni popisać się mogą wybitną różnorodnością: leśne defryty sprzymierzą się z elfami, wodne zajmą terytorium pod taflą mórz, rzek i jezior, skalne skryją się w niedostępnych górach, a wulkaniczne z przyjemnością dadzą znak o swojej obecności ognistą aparycją. 

Wszystkie rasy zbudowane są tak, by dać Ci jak najszersze pole do manewru w kwestiach handlowych, politycznych lub społecznych. Wynalazcze krasnoludy mają monopol na specjalne kryształy gromadzące magię, elfy dysponują hodowlą ujarzmionych bestii latających, wśród orków na pewno znajdzie się taki, który bezbłędnie odczyta nadchodzące przeznaczenie z kości swoich ofiar, a vog wtopi się w społeczeństwo nie spodziewające się nadejścia obcego szpiega. 

Jednakże wybór postaci, od której zacznie się kroczenie ścieżką magii, nie jest ograniczony do tych sześciu opcji – każda z ras posiada multum szczepów, czyli podras, a każdą charakteryzuje odrębna kultura, nastawienie do świata i współmieszkańców Valderionu. Dzięki temu znajdzie się miejsce także dla mrocznych elfów dominujących w podziemnych labiryntach, defrytów morskich inspirowanych trytonami czy nawet i centaurów lub harpii.

Wystarczy dokonać wyboru. 

Potęga wszechobecnej magii daje również o sobie znać w sposobie prowadzenia fabuły. Oprócz karczm lokalnych umożliwiających klasyczną rozgrywkę w czasie rzeczywistym istnieje również karczma magiczna. Owa stanowi ewenement w grach tekstowych; wystarczy, że wyobrazisz sobie niematerialną przestrzeń, z którą łączysz się świadomością. Ta, przeniesiona do wspomnianej strefy magicznej poza światem rzeczywistym, postrzega otoczenie przez pryzmat iluzji nakładanej na umysł. Chcesz podyskutować o sposobach uprawy marchewki z kumplem z drugiego końca świata? Nie ma sprawy. A jeśli Twoja postać żywi nienawiść do rzeczywistości i potrzebuje drogi ucieczki, uzależnienie od wymiaru magicznego również jest możliwe.

Świat się zmienia, bądź tą zmianą. Pogrywaj z magią. 

Gorąco zachęcamy do współtworzenia! 

Team Valderionu

Kontakt Discord: Komaria#5815