Menu

Magia i Kosmologia

3 listopada 2019 - Świat fabularny

Wedle starych legend, kiedy byliśmy u krańca dawnej ery, na równi ze śmiertelnikami po ziemi stąpali bogowie. Mówi się, że to oni sprowadzili na nasz świat armagedon, a następnie opuścili go, aby dać mu czas zakwitnąć na nowo, odrodzić się. Wiele prawideł wywróciło się do góry nogami.

Dotyczyło to również Magii.

Powiadają, że istnieją dwa światy. Jeden z nich, zamieszkały przez bogów, znajdował się poza czasem i materią, pozornie pozostając niedostępnym dla śmiertelnych. Drugim z nich jest ten, który zamieszkujemy. Kiedy przedwieczni odeszli, zabrali ze sobą umiejętność czynienia cudów i magii. Wydawało się, że stała się ona niedostępna dla śmiertelników.

Wtedy też pierwsi z naszych mędrców odkryli kanał, linię wiążącą oba światy. Nazwali go Hexah, a nazwa ta pochodziła od symbolu połączenia sześciu energii i odwoływała się również do diagramu przedstawiającego symbiozę szóstki Potęg. Ci, którzy nauczyli się z niego korzystać, mogli sięgnąć ich świata i czynić cuda.

Proces korzystania z magii wydaje się prosty, chociaż nauka korzystania z niej nie przychodzi łatwo. Nie wymaga jednak specjalnych predyspozycji – wystarczy inteligencja oraz determinacja. Ci, którzy potrafią czerpać z Hexahu, mogą pobrać potrzebną im energię danego rodzaju, aby przekuć ją w konkretny efekt. Potrzebne są do tego komponenty oraz receptura. Pierwsze z nich stanowią rodzaj kluczy, które pozwalają osobie posiadającą wiedzę otworzyć kanał i skorzystać z mocy. Istnieje ich szereg i zawsze stanowią symboliczne odwołanie do energii, z której planuje się skorzystać. Receptura zaś, zwana częściej po prostu zaklęciem, jest formułą, która pozwala przekuć energię w konkretny efekt magiczny.

Co ciekawe, niektórzy spekulują, że Hexah łączy więcej światów: nie tylko znany nam, którego nazywamy Odrodzonymi Krainami oraz eteryczną strefę bogów, ale i inne, dużo dziwniejsze, obce. Czy jednak odkryjemy metodę, aby między nimi podróżować?

Jak to będzie działać w praktyce?

Językiem mechaniki, jeżeli postać wybrała klasę mistyka, oznacza to, że wie jak korzystać z Hexahu, a przez to czarować. Zdobywając poziomy uczy się zaklęć, które są konkretnymi recepturami – każde z nich zawiera też listę potrzebnych komponentów. Istnieje sześć szkół magicznych, do których przydzielono odpowiednie zaklęcia. Odpowiada im szóstka bóstw, odwołująca się także do kapłańskich powołań.