Menu

Integracja z Azgaar`s Fantasy Map Generatorem

1 sierpnia 2020 - Development
Integracja z Azgaar`s Fantasy Map Generatorem
FMG Loading Screen

Przy tworzeniu Hexah bierzemy pod uwagę, że Shardy będą bardzo różnorodne. Jednocześnie chcemy zapewnić jak największą elastyczność przy tworzeniu świata dlatego też zdecydowaliśmy się na integrację Hexah z FMG. Generator ten pozwala stworzyć mapę z naprawdę bardzo dużą liczbą zmiennych, które zostaną zaimportowane do Hexah.

Zintegrowany z Hexah FMG pozwala zaimportować mapę FMG stworzoną w dowolnym miejscu np. tutaj. Dzięki temu możecie tworzyć swoje mapy na długo przed wydaniem Hexah, korzystamy z obecnie najnowszej wersji generatora czyli 1.4. Wersja ta implementuje symulator walki, który z powodzeniem może być uzupełnieniem do waszego świata dostarczając mechanizm określania wyniku starć dużych i mniejszych armii. Po przeprowadzeniu takiej symulacji można zapisać mapę co zaktualizuje dane na Shardzie.

Co właściwie integrujemy? Przede wszystkim mapę, która eksportowana jest jako grafika. Oprócz tego warstwy dotyczące struktury politycznej (państwa, miasta, populacja), religijnej, militarnej, specjalnych miejsc zainteresowania. Z czasem wraz z rozwojem edytora dodamy kolejne elementy do integracji.

Czy już teraz mogę zacząć budować swój świat w FMG? Tak! Mapy stworzone w wersji 1.4 będą w pełni możliwe do zaimportowania, wystarczy je wyeksportować jako plik z rozszerzeniem .map.

Jeśli nie wiecie jak edytować te mapki, jak korzystać z tego narzędzia to zapraszamy do poradnika. W przyszłości stworzymy własny tutorial aby jak najlepiej pokazać możliwości FMG w Hexah.

Jedną z podstawowych funkcji FMG jest możliwość automatycznego generowania losowych światów, jeśli więc nie chcecie poświęcać czasu na tworzenie własnej jego wersji możecie zdać się na los. W wygenerowanej w ten sposób mapie można zmienić praktycznie wszystko od linii brzegowej po klimat. I o to głównie chodzi, żeby świat Shardu stworzony w ramach Hexah był plastyczny, żeby stworzenie państw o określonej populacji i obszarze nie było karkołomnym zadaniem, podobnie jak dodanie specjalnych punktów w których gracze mogą spotkać wyzwania, potwory, skarby. Dzięki FMG to wszystko staje przed wami otworem.

Sam edytor jest po angielsku dlatego jeśli macie możliwość pomóc w jego tłumaczeniu to zapraszamy do kontaktu. Pliki do przetłumaczenia można znaleźć tutaj.

Wkrótce pojawią się pierwsze screeny z widoku mapy stworzonej na bazie FMG. Stay alert!

Tagi: , ,